İlkokul

ŞEHİTLER DİYARI… ÇANAKKALE (Gezimiz)

3 -B sınıf annelerinin düzenlediği Çanakkale gezimize katılım yoğundu.Otobüsümüz 01 Haziran Cumartesi günü saat 06.30’da Akhisar’dan hareket etti. Gömeç çıkışı sağ tarafta uzanan Atatürk Kayalıkları, adete doğanın Atatürk sevgisini yansıtıyordu.İkinci durağımız Akçaydaki “Balıklı Kafe”  idi. Denizi seyrederek yapılan kahvaltının ardından TAHTA KUŞLAR müzesini ziyaret ederek, Türkiye’nin ilk sivil müze kurucusu Köy Enstitülü öğretmen Ali Kudar’dan müze hakkında bilgi alıp, Behramkale’ye ulaştık.  Oradaki Antik Kent ve Taş Evler gerçekten görülmeye değerdi.Saat 16:00’da Çanakkale’de idik. Çimenlik Kalesi, Nusrat mayın Gemisi ve Aynalı Çarşı’dan sonra otelimize yerleştik. Deniz manzaralı otel restoranımızda keyifle yenilen akşam yemeğinden sonra yapılan kordon gezisi, sıcak sohbetler üzerine yudumlana çay ve kahveler günün yorgunluğunu alıp götürmüştü.Gezimizin ikinci günü 08.30’da feribotla Eceabat’a geçtik. İlk durağımız Atatürk’ümüzün bir süre karargah olarak kullandığı Bigalı köyündeki “Atatürk Evi” idi. Yağmura, ıslaklığımıza aldırış etmeden gezdik müzeyi.. Ve gezimizin unutulmazlarından olan “Çanakkale Tanıtım Merkezi” ‘ne geçtik.7 ay önce açılışı yapılan ve ileri teknolojiden yararlanılarak hazırlanan gösteriler (similasyon) gerçekten de çok etkileyiciydi. 12 ayrı bölmeden oluşan merkez adeta savaşın içindeymişçesine etkiliyordu insanı.Gezimiz 57. Alay Şehitliği, Şehitlik, Sargı Yeri, Conkbayırı, Seyit Onbaşı ve Tabyalarla son bulduğunda saat 19.30’u bulmuştu.Artık Akhisar’a dönme zamanıydı, dolu dolu bir gezi olmuştu. Cumhuriyetimizin mayası burada atılmış, önsözü bu topraklarda yazılmıştı. Atatürk’ün askeri dehası ve Mehmetçiğin cesareti ile bir tarih yazılıyor, “Boğazı geçip beş çayını İstanbul’da içeriz” diyen emperyal güçlere hak ettikleri ders veriliyor, ÇANAKKALE GEÇİLMEZ deniliyordu.Bize bu geziyle bir kez daha “Çanakkale Ruhunu “ ve “Çanakkale Bilincini” yaşatan sınıf annesi Nurdan Kurt ve Didem Ünlü’ye, ayrıca birliktelikleri ve duyarlı davranışları ile gezimizin temel güzelliğini oluşturan tüm anne ve çocuklarımıza teşekkür ediyor bir dahaki geziye şimdiden merhaba diyoruz.